Monday, August 31, 2009

Merdeka kan lah dirimu!!

Merdeka!! mungkin perkataan ini amat mudah untuk diungkap oleh seseorang mahupun sebaliknya. Bagi aku, setiap kali ikah menyebut perkataan ini, lahir satu keinginan yang amat sukar untuk dikecapi di dalam diri ku.

Pernah sesekali aku teringin untuk mengubah diri ini untuk menjadi seseorang yang lain agar aku dapat meningalkan hidup ku yang selama ini dijajah dalam kebencian, kesedihan, kekusutan, dan sebagainya. Setelah seketika, aku menjadi keliru, keinginan ini menjadikan aku seseorang yang berbeza dari aku. Kemerdekaan yang sepatutnya aku cari dan miliki, kabur dari pandangan ku. Aku terlupa mengapa aku mencari kemerdekaan.

Aku mengaku aku belum lagi Merdeka... will be continue...

No comments:

Post a Comment

You can leave your backlinks: <a href="URL">Title</a>

W3Counter