Tuesday, February 02, 2016

Uninstall facebook app untuk Android lebih laju

Aku memang sudah lama buang facebook apps dari tablet aku. Bukan sebab tak suka dengan facebook, tapi sebab performance phone aku yang makin slow semenjak aku install app tu.

Terbukti juga lah dengan apa yang aku sangka selama ni. Facebook app memang makan bateri phone. Lepas uninstall, lebih kurang 20% bateri extra dapat digunakan. Performance apps yang lain pun semakin laju.

So kepada Android user yang bingung2 memikirkan tentang performence phone tu, cuba uninstall facebook app kejap.

Aku selama ni buka facebook guna lappy. Mobile pula aku guna Chrome ja. Tak banyak beza pun rasanya. Chrome pun memang ada features Data Saver jadi tak lah slow sangat facebook mobile ni. Yang cumanya, kalau ada yang subscribe internet plan dengan 'free social' data; ini aku kurang pasti.

Kalau dah uninstall facebook app, tapi masih slow juga.. itu sebab terlampau banyak app running kot! XD Pandai lah bajet dengan phone. Buanglah mana2 yang dah tak perlu tu. Atau buat sementara waktu force stop mana2 yang kurang penting. Cek je dekat Task Manager!

Lets!

1 comment:

You can leave your backlinks: <a href="URL">Title</a>

W3Counter